Articole & Tutoriale VoIP

Ce oferă soluţia Avaya IP Office?

26 Sep 2012

Avaya IP Office, soluţia de comunicare integrată creată pentru a răspunde nevoilor firmelor mici şi mijlocii, se dezvoltă o dată cu afacerile pe care le susţine, oferindu-le posibilitatea de a pune la dispoziţia fiecărui angajat acele unelete de comunicare de care are nevoie pentru a-şi desfăşura în mod optim activitatea. Prezentă în peste 250 000 de birouri, filiale şi sedii din toată lumea, IP Office susţine creşterea eficienţei în comunicare, putându-se adapta oricărui scenariu de utilizare datorită multitudinii de funcţionalităţi pe care le oferă.

În cele cinci variante disponibile - Basic, Essential, Preferred, Advanced şi Server - Avaya IP Office deserveşte nevoile de comunicare ale IMM-urilor ce ţin de:

1. Servicii de voce

IP Office oferă funcţionalităţi complete de voce ce înclud:

  • Toate funcţiile PBX necesare segmentului IMM: identificarea apelantului, redirecţionarea apelurilor, conferinţe, mesagerie vocală, etc
  • Interfeţe cu rețelele de telefonie: soluţia suporta conectivitatea la orice rețea de telefonie prin suportul pentru diferite porturi, precum linii analogixe (FXO), ISDN PRI și/sau BRI, SIP.
  • Extensii: soluţia susţine de la 2 până la 384 extensii.
  • Diferite tipuri de telefoane: analogice, digitale, IP, cu fir sau wireless – pot fi integrate în soluţia IP Office, in funcţie de necesităţile fiecărei companii.
  • Rutare avasată a apelurilor: apelurile primite sunt direcţionate către persoană disponibilă cu pregătirea potrivită sau către serviciul de mesagerie, în funcţie de criteriile fiecărei companii.
  • Rutare alternativă a apelurilor: asigură direcționarea eficientă a apelurilor selectând unul dintre interfețele cu rețelele de telefonie disponibile: analog, digital sau VoIP.
  • Gateway şi gatekeeper H.323 şi SIP integrate pentru comunicaţii convergente: IP Office funcţionează ca server de telefonie IP ce asigură redirecţionarea apelurilor.
  • Interfață SIP către operatori de telefonie: IP Office le permite utilizatorilor de telefoane non-SIP să primească sau să iniţieze apeluri prin interfața SIP cu operatorul de telefonie.

2. Servicii de date

IP Office poate suplini nevoile de bază ale companiilor ce ţin de reţelistică şi date, oferind acces la Internet, rutare, funcţii de securitate, şi multe altele:

  • Access la Internet: soluţia oferă acces la Internet protejat de un firewall integrat, fie prin conexiuni de tip dial-up sau prin cablu.
  • Rutare: statică sau dinamică (RIP I/II) pentru servicii Internet şi Branch-to-Branch.
  • Securitate: reţeaua internă este protejată de un firewall integrat şi serviciu NAT iar suportul pentru IPSec permite transmisii sigure de date prin VPN către toate reţelele publice folosind criptare 3DES.
  • DHCP: alocarea automată a adreselor IP pentru computerele şi dispozitivele mobile, inclusiv telefoanele IP conectate la reţeaua internă sau utilizate în afara reţelei.
  • Switch LAN: IP Office 500 V2 vine echipat cu 2 porturi Ethernet Layer 3.
  • Suport pentru client LDAP: oferă suport de sincronizare LDAP portalului Avaya one-X şi Phone Manager.

3. Platformă pentru aplicaţii

IP Office le oferă companiilor productivitate marită printr-o gamă de aplicaţii avansate. O parte dintre aplicaţii sunt gratuite, precum serviciul Microsoft TAPI. Ele pot fi îmbunătăţite pentru a oferi funcţionalități avansate pe baza licenţelor achiziţionate. Iată lista completă de aplicaţii disponibile:

  • Consola pentru Operatori/Recepţionişti: o interfaţă grafică pentru cei care se ocupă de preluarea apelurilor pe desktop.
  • Portalul Avaya one-X pentru IP Office: o aplicaţie web performantă de tip client/server ce le permite utilizatorilor să controleze preluarea apelurilor dintr-un browser web, sincronizându-se cu directoarele de contacte externe prin protocolul standard LDAP
  • Interfeţe Open CTI: IP Office are un server TAPI ce se integrează rapid cu toate aplicaţiile comune de management al contactelor precum Outlook. Aplicaţii personalizate de acest tip pot fi dezvoltate rapid şi apoi implementate folosind kit-ul de dezvoltare software.
  • Mesagerie vocală: apelanţii pot fi întâmpinaţi de un mesaj personalizat înainte de a li se înregistra mesajul şi de a se trimite notificările necesare. Mesajele pot fi trimise colegilor şi ascultate de pe cele mai simple telefoane. Dacă aplicaţia este folosită împreună cu portalul Avaya one-X pentru IP Office, ascultarea mesajelor poate fi controlată de un computer.
  • Aplicaţie pentru conversia mesageriei vocale în email: mesajele vocale pot fi transpuse într-un email şi trimise către serviciul de mesagerie electronică folosit de companie. IP Office utilizează SMTP sau MAPI pentru trimiterea mesajelor pe email.
  • Mesagerie Integrată: Serviciul de Mesagerie Integrată inclus în versiunea Preferred oferă un grad mai mare de integrare ce sincronizează mesageria vocală şi serviciul de email.
  • Răspuns automat: această funcţionalitate simplifică activitatea de preluare a apelurilor permiţând crearea de servicii automate care îi ajută pe apelanţi să aleagă opţiunile necesare pentru a ajunge la persoana potrivită, fără a mai fi necesară utilizarea unui operator (disponibil pentru versiunile Preferred şi Essential).
  • Răspunsuri vocale interactive (IVR) şi Text to Speech: creaţi sisteme automate ce le permit apelanţilor să acceseze informaţiile de business, de exemplu verificarea emailului, plasarea automată de comenzi, verificarea conturilor, achiziţionarea de bilete, verificarea codului PIN, etc. (disponibil în versiunea Advanced).
  • Funcționalități pentru centrele de contact (Call Center): aplicaţii voce şi IVR performante pentru centrele de contact ce facilitează managementul traficului şi al operatorilor pentru o productivitate sporită şi eficienţă ridicată a serviciului clienţi.
  • Customer Call Reporter (CCR): disponibil pentru versiunea Advanced şi folosit impreuna cu funcţia integrată de distribuire automată a apelurilor, CCR le permite companiilor să urmărescă şi să măsoare nivelul de productivitate a operatorilor din departamentul de relaţii cu clienţii. CCR oferă o raportare simplă şi intuitivă, avănd o arhitectură bazată pe tehnologii web. Adresata în principal IMM-urilor cu până la 30 de operatori, aplicaţia poate deservi până la 150 de operatori (incluzând 30 de supervizori şi 1 administrator).