Articole & Tutoriale VoIP

Ce variantă Avaya IP Office ar fi potrivită?

26 Sep 2012

IP Office, soluţia Avaya de comunicare integrată, poate fi configurată pentru diferite scenarii de utilizare - fie pentru un singur sediu, fie pentru o filială de mai mică sau de mai mare anvergură, fie pentru a funcţiona pe post de call center. Pentru a putea răspunde nevoilor fiecărei companii, IP Office este disponibil în 5 variante (ediţii) diferite, funcţionalităţile şi capacitatea oferite crescând din punct de vedere al complexităţii. Basic, Essential, Preferred, Advanced şi Server sunt astfel gândite încât să permită soluţiei să se dezvolte eficient în ceea ce priveşte costul pe măsură ce afacerea creşte. Firmele pot să construiască pe baza sistemului existent, fără să înlocuiască tehnologia în care au investit deja. Funcţionalităţile adaugate în fiecare ediţie (peste cele disponibile în cea precedentă) sunt prezentate mai jos:

Basic Edition

  • maxim 100 de extensii
  • capacitate de 64 de porturi pentru interconectarea cu operatorii de telefonie (analog, BRI/PRI, SIP)
  • sistem de conferinţă audio pentru până la 64 de participanţi
  • maxim 6 apeluri concomitente către mesageria vocală
  • robot telefonic pentru întâmpinare apelanţi

Essential Edition

  • Controlul flexibil al apelurilor:
    • un singur număr de acces
    • preluarea simultană a apelurilor şi pe dispozitive mobile atunci cand telefonul IP Office din birou sună (necesită interconectare PRI, BRI, sau SIP)
  • Acces de la distanţă pentru angajați: maxim patru persoane pot lucra de oriunde având fiecare nevoie doar de o conexiune la internet şi un telefon IP Avaya seria 9600
  • Mesagerie vocală
    • stocare a 15 ore de mesaje vocale (2 porturi)
    • stocare a 20 ore de mesaje vocale (4 porturi)
    • stocare a 25 ore de mesaje vocale (6 porturi)
    • 40 de roboți telefonici
    • suport pentru mai multe limbi
    • controlul mesajelor: Salvare, Ştergere, Redirecţionare, Repetare, Derulare, Trecere la alt mesaj
    • toate mesajele păstrează data şi ora înregistrării
    • conectarea cu recepţia
    • trimiterea mesajelor prin email
    • mesagerie vocală vizuală
  • două sisteme ad hoc pentru conferinţe de până la 64 de participanţi, ajungând la un total de 128 de porturi pentru conferinţe audio (necesită interfațare PRI, BRI, sau SIP)

Preferred Edition

  • Funcţionalităţi de sistem:
    • până la 40 de apeluri concomitente către mesageria vocală
    • stocarea mesajelor vocale depinde doar de capacitatea hard diskurilor PC-ului pe care acestea sunt înregistrate (1MB pe minut)
    • meniuri pentru roboți telefonici inteligenți
    • filtrare a apelurilor CLI/ANI pentru a răspunde personal sau pentru a redirecţiona apelanţii cunoscuţi
    • profile de dată şi oră pentru a prelua apelurile pe perioada sărbatorilor sau atunci când urgenţele impun oprirea activităţii
    • anunţuri sofisticate pentru apelurile în aşteptare ce comunică poziţia în coadă şi timpul estimat până vor fi preluate
    • soluţie centralizată sau distribuită de mesagerie vocală (atunci când este folosit cu opţiunea IP Office Multi-Site)
    • opţiuni de playback LIFO/FIFO (Last In First Out/First In First Out) la accesarea mesajelor
    • marcarea mesajelor ca fiind prioritare pentru a fi ascultate primele
    • notificare la primirea unui mesaj nou
  • Funcţionalităţi pentru conferinţe:
    • instrucţiuni vocale care îi ajută pe apelanţi să participe la conferință
    • coduri PIN unice pentru a asigura securitatea conferinţelor
    • tonuri de intrare/ieşire pentru conferinţe
    • înregistrarea conferinţelor
    • controlul conferinţei (disponibil pentru soluţiile IP Office Power User, IP Office Teleworker, şi IP Office Office Worker)
    • ‘sala de conferinţă’ apelează automat numerele participanţilor şi îi adaugă la convorbire dacă sunt disponibili (funcţionează doar cu soluţia Receptionist)
  • Funcţionalităţi pentru utilizatori:
    • înregistrarea apelurilor şi păstrarea în căsuţa poştală
    • asistenţi personalizaţi
    • mesaje personalizate de întâmpinare şi pentru a anunţa înregistrarea convorbirii
    • trimitere de notificări, redirecţionare şi copiere a mesajelor vocale prin email
    • accesarea mesajelor vocale din browser
    • controlul mesajelor de pe PC (disponibil pentru soluţiile IP Office Power User, IP Office Teleworker, şi IP Office Office Worker)

Advanced Edition

  • până la 150 de agenti şi/sau 30 supervizori
  • toate funcţionalităţile versiunii IP Office Preferred Edition plus: vizualizarea productivităţii agenţilor, monitorizarea acestora şi generarea de rapoarte:
    • aplicaţii web de tip Drag & Drop
    • viziualizarea statisticilor ce ţin de activitatea agenţilor şi performanţa acestora (ex. Agenţi disponibili, număr apeluri preluate, timp mediu de răspuns, timp mediu de aşteptare, apeluri ratate, statusul listei de aşteptare, etc)
    • afişarea statisticilor, identificarea agentului celui mai performant, transmiterea de mesaje motivaţionale către agenţi pe un ecran LCD extern (opţional)
    • personalizarea ecranului LCD cu logoul şi culorile companiei
    • programarea de alarme şi notificări (prin schimbarea culorii) pentru fiecare agent sau grup – alb pentru normal, galben pentru avertizare, roşu pentru alarmă, albastru pentru alarmă preluată
    • rapoarte istorice ale apelurilor folosind şabloane: raport ce sumarizează activitatea agenţilor, raport detaliat al apelurilor, raport pe scurt privind apelurile, raport al alarmelor, raport pentru mesagerie vocală, raport privind timpul mediu de răspuns, raport privind timpii de lucru ai agentului (afişează când şi de câte ori un agent a făcut pauză, precum şi alte detalii privind tura)
    • opţiunea Coaching/intervenţie silenţioasă/Suflat le permite supervizorilor să instruiască agenţii în timpul unui apel în desfăşurare fără ca apelantul să îi audă
    • peste 100 de rapoarte personalizate folosind câmpuri uzuale (nume, subiect, tip apel, perioadă de raportare, etc)
    • posibilitatea de a crea rapoarte personalizate de la zero
    • multiple formate ale rapoartelor (Adobe, Microsoft® Report Builder, Microsoft Word, Microsoft Excel, Rich Text, sau Crystal)
    • transmiterea raportului prin email în formatul dorit de destinatar
  • Alte funcţionalităţi:
    • funcţie de stocare a apelurilor înregistrate
    • aplicaţie de căutare şi ascultare a mesajelor
    • logare securizată
    • localizarea unei înregistrări prin filtre: dată, participanţi, durata apelului, număr apelat
    • opţiuni pentru ascultare: start, stop, înainte, înapoi şi exportarea înregistrării ca fişier .wav
    • arhivarea înregistrărilor pe DVD
  • Meniuri self-service (doar pentru Windows):
    • acţiuni în baza de date: deschidere, execuţie, obţinere date, închidere
    • interacţiunea cu baza de date se face prin scripturi SQL (Structured Query Language)
    • wizard pentru crearea de căutări SQL

Server Edition

  • până la 1,000 de utilizatori într-un singur sediu sau în 32 de sedii/filiale/puncte de lucru, in orice combinaţie de IP, Digital, Analog sau SIP
  • până la 250 porturi SIP pe server
  • până la 125 porturi SIP pe sistem de extindere
  • porturi pentru IP Office 500 V2: 148 tip H.323, 240 digitale, 208 analogice*
  • până la 100 de porturi pentru mesagerie vocală
  • 128 de porturi pentru conferinţe audio pe server, inclusiv IP Office 500v2 (64 de participanţi pe conferinţă)
  • până la 200 de utilizatori Avaya one-X® Portal pe serverul primar sau secundar*
  • până la 500 de utilizatori Avaya one-X Portal pe server dedicat *
  • Aplicaţia Avaya one-X® Mobile Server
    • control simplificat al apelurilor – o apăsare pentru apel sau pentru conferinţă
    • mesagerie vocală vizuală, mesagerie instantanee
    • acces centralizat la director
    • funcţionează pe dispozitive mobile (tablete sau telefoane inteligente) Android şi iOS
  • Funcţionalităţi pentru conferinţe:
    • portal de conferinţă pentru 128 de participanţi pe un server sau sistem de extindere (64 de participanţi la o singură conferinţă)
    • coduri PIN unice pentru a asigura securitatea conferinţelor
    • tonuri de intrare/ieşire pentru conferinţe
    • înregistrarea conferinţelor
    • controlul conferinţei (disponibil pentru soluţiile IP Office Power User, IP Office Teleworker şi IP Office Office Worker)
    • ‘sala de conferinţă’ apelează automat numerele participanţilor şi îi adaugă la convorbire dacă sunt disponibili (funcţionează doar cu soluţia Receptionist)
  • Funcţionalităţi pentru utilizatori
    • înregistrarea apelurilor şi păstrarea în căsuţa poştală
    • asistenţi personalizaţi
    • mesaje personalizate de întâmpinare şi pentru a anunţa înregistrarea convorbirii
    • trimitere de notificări, redirecţionare şi copiere a mesajelor vocale prin email
    • accesarea mesajelor vocale din browser
    • controlul mesajelor de pe PC (disponibil pentru soluţiile IP Office Power User, IP Office Teleworker, şi IP Office Office Worker)