Articole & Tutoriale VoIP

Transferul apelurilor folosind coduri Asterisk

31 May 2010

In articolul intitulat "Transferul unui apel telefonic prin intermediul telefoanelor SIP" am descris modalitatea de a transfera un apel telefonic, folosind functiile de transfer specifice telefoanelor Aastra si Linksys.

In cele ce urmeaza ne propunem sa descriem aceleasi proceduri de transfer anuntat (Attended Transfer) si transfer neanuntat (Blind Transfer), dar folosind codurile de transfer oferite de platforma Asterisk.

Coduri de utilizare

Platforma Asterisk pune la dispozitie o lista de coduri asociate operatiunilor de transfer. Acestea se regasesc in cadrul aplicatiei "Free PBX" (interfata web de administrare pentru Asterisk) in sectiunea "Feature Codes" si au setata o valoare standard. Prin intermediul interfetei de administrare aceste valori pot fi modificate/schimbate in functie de preferintele/cerintele utilizatorului. Aceste operatiuni presupun conectarea la interfata de administrare folosind un cont de administrator.

In cadrul testelor nu au fost efectuate modificari asupra codurilor de utilizare, valorile folosite fiind cele setate la instalarea aplicatiei.

NOTA: Nu toate distributiile de Asterisk contin aplicatia "Free PBX". Aceasta poate fi instalata ulterior sau se poate opta pentru administrarea codurilor prin editarea directa a fisierului de configurare specific (features.conf).



 

Transfer anuntat

Codurile sunt valabile pentru toate modelele de telefoane configurate pe platforma Asterisk.

  • Un apel soseste la receptie si se solicita o convorbire telefonica cu o anumita persoana (extensie)
  • Utilizatorul care a raspuns formeaza codul "*2" de pe tastatura telefonului urmat de numarul extensiei solicitate (Ex. "121")
  • In momentul acesta apelul initial este trecut in modul "Asteptare"
  • Se notifica extensia solicitata asupra apelului in asteptare
  • In cazul in care extensia este disponibila pentru preluarea convorbirii utilizatorul initial inchide apelul prin asezarea receptorului in furca
  • Daca extensia solicitata nu este disponibila utilizatorul initial revine la primul apel formand codul "**"

Transfer neanuntat

  • Un apel soseste la receptie si se solicita o convorbire telefonica cu o anumita persoana (extensie)
  • In continuare pentru a pune in legatura apelantul si persoana (extensia) solicitata, utilizatorul care a raspuns formeaza codul "##" urmat de numarul extensiei (Ex. "121")
  • Apelul va fi transferat direct catre persoana (extensia) solicitata

Asteptam comentariile si sugestiile dumneavoastra pe adresa info@modulo.ro cat si pe forumul VOIP - totul despre voice over ip, cu subiectul "Transferul unui apel de pe telefoanele SIP".