Articole & Tutoriale VoIP

Utilizarea Ring Groups pe Asterisk

07 Sep 2010

In continuarea seriei de articole despre utilizarea aplicatiilor/optiunilor interne oferite de catre platforma Asterisk, vom descrie utilizarea "Ring Groups". Aceasta optiune poate fi configurata prin intermediul "Free PBX" (interfata web de administrare pentru Asterisk) in sectiunea "Inbound Call Control".

"Ring Groups"ofera posibilitatea ca un apel sa fie primit de catre mai multe extensii interne. Optiunea este folosita cel mai des pentru preluarea apelurilor externe sosite pe o anumita linie (Inbound Routes)si trimiterea lor catre o destinatie anume (Welcome prompt, IVR, ring groups). Totodata, grupul poate fi accesat si din intern, apeland numarul desemnat acestuia.

In cele ce urmeaza vom descrie pasii necesari configurarii optiunii "Ring Groups" pe un sistem pe care a fost instalata o distributie Free PBX v2.6.

Configurarea optiunii "Ring Groups"

  • Se acceseaza interfata de administrare prin intermediul unui browser web
  • In sectiunea "Inbound Call Control" se selecteaza optiunea "Ring Groups"
    Ring Groups
  • Se adauga un "ring group" care va contine extensiile care vor fi desemnate pentru a prelua apeluri. In cazul exemplului nostru acesta a fost denumit "Reception" si contine o lista de 3 extensii. Acestea au fost definite in prealabil, operatiune descrisa in cadrul articolului Configurarea unei extensii SIP pentru Asterisk.
    Ring Groups
  • In campul "Ring Strategy" se alege modalitatea de apelare pentru extensiile desemnate sa primeasca apeluri. Lista cuprinde mai multe optiuni de a configura felul cum vor fi apelate extensiile din grup si anume:
    • ring-all (toate extensiile sunt apelate in acelasi timp)
    • hunt (telefoanele suna pe rand in ordinea listei )
    • firstavailable (este apelata doar prima extensie disponibila)
    • memoryhunt (este apelata prima extensie din lista, dupa care prima si a doua din lista, dupa care prima, a doua si a treia extensie din lista de configurare)
    Ring Groups
  • Se defineste in continuare modalitatea de a trata apelul in cazul care nici una din extensiile desemnate nu raspunde. In cazul nostru am ales ca apelul sa fie transferat catre aplicatia de Voicemail Blasting, descrisa in cadrul articolului Utilizarea aplicatiei Voicemail Blasting pe Asterisk. Asa cum spuneam in acest articol, apelantul poate inregistra un mesaj vocal care va fi distribuit mai multor extensii. In cazul nostru grupul de extensii definit pentru aplicatia Voicemail Blastingcoincide cu grupul de extensii definit pentru "Ring Groups".
    Ring Groups

Utilizarea optiunii "Ring Group"

  • Un apel soseste pe o linie externa
  • In functie de destinatia aleasa, in momentul in care a fost definita ruta de primire pentru linia respectiva, apelul va fi redirectat catre ring group-ul "Reception". Configurarea rutei de primire a unui apel de pe o linie externa va fi descrisa intr-un articol viitor
  • Extensiile din acest grup vor primi apelul in functie de modalitatea aleasa in momentul in care a fost configurat grupul (ring all, hunt, firstavailable, memoryhunt)
  • In cazul in care nici una dintre extensii nu va raspunde apelului, acesta va fi redirectat catre aplicatia Voicemail Blasting, unde apelantul poate inregistra un mesaj vocal
  • Mesajul inregistrat va fi transmis extensiilor definite in Voicemail Blasting

Asteptam comentariile si sugestiile dvs. pe adresa info@modulo.ro cat si pe forumul VOIP - totul despre voice over ip, cu subiectul "Utilizarea optiunii Ring Groups pe Asterisk".