Studii de caz

Tenora livrează o soluţie de comunicare VoIP modernă pentru INTRASOFT International

30 Jan 2013

INTRASOFT International S.A, parte a grupului INTRACOM HOLDINGS S.A., este unul din cei mai importanţi furnizori europeni de soluţii şi servicii IT, ce oferă soluţii inovatoare pentru o gamă largă de organizaţii naţionale şi internaţionale, atât din domeniul public cât şi din cel privat. Cu o echipă de peste 700 de profesionişti, INTRASOFT International operează prin filialele şi birourile locale din Belgia, Grecia, România şi Luxemburg.

Provocarea

Cu ocazia mutării într-un sediu nou, INTRASOFT International a decis să implementeze o soluţie de comunicaţii de tip VoIP incluzănd centrala, terminale de birou şi soft-phones.

La momentul respectiv, platforma de comunicare aflată în serviciu se baza pe o soluţie proprietară de telefonie analogică şi digitală. Utilizarea funcţionalităţilor tipice ale telefoanelor analogice (call forwarding, teleconferinţă, redial) devenise greoaie, motiv pentru care foarte puţin personal le mai folosea. Combinaţii complicate de taste erau necesare pentru executarea celor mai simple funcţii. Conferinţele telefonice deveniseră aproape imposibil de organizat iar în situaţiile în care totuşi aveau loc, calitatea sunetului (a vocilor) era foarte scăzută. În plus, soluţia avea licenţiere per extensie, ceea ce implica costuri adiţionale la fiecare extensie adaugată în sistem.

Provocarea proiectului a constat atât în a livra soluţia în timpul scurt avut la dispoziţie cât şi de a sincroniza operaţiunile cu planul de relocare al clientului.

Cerinţele clientului

  • configurări PBX standard
  • definire rute preferenţiale pentru apelare în exterior
  • rutare apeluri interne dupa reguli specifice
  • posibilitatea de a iniţia şi participa în conferinţe telefonice
  • muzică în aşteptare
  • peste 50 de extensii (utilizatori interni)
  • cozi de aşteptare
  • grupuri pentru preluare apeluri
  • căsuţe vocale integrate cu soluţia de email (notificări)
  • definire rute externe specifice pentru apeluri către filiale ale companiei localizate în alte ţări (ex: apeluri către Atena)
  • posibilitatea de a defini extensii suplimentare fără costuri adiţionale

Detalii tehnice:

Tenora, divizia VoIP a Modulo Consulting, a executat atât proiectarea cât şi livrarea soluţiei (configurarea echipamentelor, teste funcţionale complete şi training), folosind echipamente Xorcom şi Cisco.

Diagrama soluţiei

Beneficiile noii soluţii

Soluţia este în prezent complet funcţională, îndeplineşte toate cerinţele specifice solicitate de către INTRASOFT International si aduce în plus câteva avantaje suplimentare, cum ar fi:

  • un cost de instalare mai scazut (atât hardware cât şi pentru serviciile de instalare şi configurare), comparat cu soluţiile proprietare
  • cheltuieli de mentenanţă foarte scazute. Practic, nu au fost necesare operaţiuni de mentenanţă într-un interval de un an de la punerea în funcţiune.
  • avantaje specifice oferite de tehnologia VoIP: apelurile către extensii interne, iniţiate din sediile clienţilor, prin intermediul conexiunilor VPN şi a aplicatiilor soft-phone instalate pe terminale mobile au redus drastic utilizarea în roaming a acestora. Flexibilitatea oferită de centrala Xorcom în combinaţie cu aplicaţiile soft-phone a făcut ca aceste scenarii de comunicare să fie printre primele utilizate în mod intensiv.
  • capacitatea de a iniţia rapid şi eficient (şi de a propune clienţilor Intrasoft) conferinţe telefonice folosind funcţionalităţile native ale noii soluţii
  • voice-mail

În general, calitatea serviciilor de comunicare s-a îmbunătăţit semnificativ. Oamenii au devenit mult mai deschişi la a pune mâna pe telefon pentru a discuta cu colegi din partea cealaltă a Balcanilor, ceea ce a redus timpul de rezolvare a problemelor.

În momentul de faţă sistemul are 314 zile de funcţionare neîntreruptă, timp în care nu a fost sesizată nicio problemă. Între timp, am adaugat extensii noi şi am operat diverse configurări sau reconfigurări necesare, fără a întrerupe funcţionarea platformei. Factura telefonică a ajuns la jumătate din ceea ce plăteam de obicei. Acesta este un rezultat direct atât al utilizării unui flux dedicat E1 (mult mai eficient decăt soluţia de conectivitate anterioară) cât şi al costurilor practic zero în cazul convorbirilor dintre filiale, prin aplicaţii soft-phone şi conexiuni VPN. Costurile asociate telefoniei mobile au fost de asemeni reduse ca urmare a utilizării aplicaţiilor soft-phone în timpul călătoriilor de afaceri. Suntem pe deplin mulţumiţi de soluţia Xorcom pe care am ales-o. Integratorul a făcut o treabă foarte bună atât în satisfacerea cerinţelor noastre iniţiale cât şi în etapa de training, încât să putem folosi în întregime sistemul în activitatea de zi cu zi” a declarat Petros Psathopoulos, Delivery Manager, Bucharest Branch Technical Manager, INTRASOFT.

Client: INTRASOFT International S.A.

Integrator: Modulo Consulting, prin divizia VoIP Tenora

Distribuitor: Vocalnet Communication

Producător: Xorcom